Het vinden van opslagruimte voor al je spullen die in de weg staan kan best een uitdaging zijn als je gaat verbouwen of verhuizen. Daar kwam ik zelf ook achter toen we bezig waren met het leeghalen van het huis van een familielid toen zij moest verhuizen naar een kleiner onderkomen. Waar laten we toch al die spullen? Het uitzoeken kost veel tijd en die hadden we niet. We besloten voor tijdelijke opslag te kiezen.
Waar laten we toch al die spullen?
Ga je binnenkort verbouwen? Dan is het slim om spullen die in de weg staan tijdelijk op te slaan. En dat geldt ook voor een verhuizing. Je kunt er dan voor kiezen om de goederen die je niet dagelijks nodig hebt alvast in te pakken en extern op te slaan. Zo creëer je extra ruimte en staan de overbodige meubels en spullen niet in de weg.
Dé oplossing voor elk ruimtegebrek
Als jij ook jouw spullen tijdelijk wil opslaan dan biedt opslagruimte huren de oplossing. Zo kun je jouw inboedel of voor je werk je inboedel, bedrijfsarchief of winkelvoorraad voor kortere of langere periode opslaan. Woon je in de buurt van de Maasstad? Dan kun je bijvoorbeeld tijdelijk opslag huren in Rotterdam bij Kubox Selfstorage. Daar kun je vandaag nog terecht voor het huren van opslagruimte in een nette, droge en beveiligde opslagunit.
60 verhuisdozen in een Kubox
Er passen maar liefst 60 verhuisdozen in een Kubox huurunit van zes kuub. Je kunt bij jouw persoonlijke bezettingen terecht tussen 6 uur ’s morgens en 11 uur ’s avonds met een individuele toegangscode. Er is continu camera toezicht aanwezig, dat geeft een extra veilig gevoel.
Opslagruimte tot aan de voordeur
Geen zin of tijd om naar de opslagruimte heen en weer te rijden? Kies dan voor de handige Kubox thuisbezorgd waarbij de opslagruimte gratis tot aan de voordeur wordt gebracht. Dat is handig! Je laadt al jouw spullen in de Kubox en als je klaar bent wordt de Kubox weer opgehaald, extern opgeslagen en wordt daarna weer teruggebracht als je je eigendommen weer nodig hebt. En dat kan ook op een ander adres!
Zó deden wij het
Toen we vorige week te horen kregen dat een dierbaar familielid binnen een week naar een verzorgingshuis moest verhuizen was het alle hens aan dek om voor het einde van deze maand haar huisje helemaal leeg te halen. We hadden alle tijd nodig voor het inpakken en leegruimen van haar woning. Er was geen tijd om rustig met de andere familieleden te overleggen wat er met alle spullen moest gebeuren. Want helaas kon lang niet alles mee omdat ze naar een kleiner onderkomen zou worden overgeplaatst. We besloten daarom om de goederen in vier categorieën te verdelen:
- goederen die meeverhuizen naar nieuwe woning
- Spullen die niet meeverhuizen maar nog uitgezocht en verdeeld moeten worden
- huisraad die niemand meer wil hebben maar nog prima geschikt zijn voor de kringloop
- Spullen die geen tweede ronde meer waard zijn en naar de stort kunnen worden gebracht.
Voor de goederen die niet mee zouden verhuizen, maar waar we als familie geen afstand van wilden doen en op een rustiger moment te bepalen wie wat zou overnemen, kozen we ervoor om tijdelijke opslag te huren. Dat is echt ideaal omdat niet iedereen die spullen al die tijd thuis extra wil opslaan.
Zo hebben we alles toch nog op tijd en op een prettige manier kunnen regelen en kunnen we op een later tijdstip, als er geen haast bij is, ons als familie ontfermen over de inboedel die nog onderling verdeeld moet worden.
Verhuizen in top 3 van stressvolle gebeurtenissen
Wist je dat een verhuizing in de top 3 staat van meest stressvolle gebeurtenissen in ons leven? Planning is key! Ga alvast opruimen voor een verhuizing en volg een handig stappenplan om je huis gestructureerd op te ruimen. Zo krijg je inzichtelijk welke spullen in welke ruimtes horen en welke goederen je alvast kunt opslaan.
Wat is jouw ervaring met verhuizen? Wat bezorgde jou stress of heb jij nog toffe tips die je met onze lezers wil delen?
Leestip: Verhuizen of samenwonen? Spread the news met deze hippe kaartjes
Ik huur ook wel eens een tijdelijke opslagruimte als ik voor mijn werk naar het buitenland ga. Erg handig inderdaad om wat kasten en dozen in kwijt te kunnen! Zo kan in ondertussen mijn huur veilig onderverhuren.box-inn.nl
Jeetje Caroline, binnen een week?!? Wat heftig. Het klinkt alsof jullie het heel gedegen hebben gedaan. Ik vind het altijd zoiets triest hebben (maar ik ben dan ook een erg emotioneel mens). Een heel leven wat ineens ‘uitgezocht en ingepakt’ moet worden. Dat bedoel ik dus niet als een negatieve opmerking naar jullie toe. Maar ik bedoel het feit dat als je uiteindelijk die fase bereikt, dat het mij zo ingewikkeld lijkt om afstand te moeten doen van. Ja, je leven als het ware. En ik weet het, spullen zijn maar spullen. Maar zo voelt het zó niet voor mijzelf. De spulletjes van mijn moeder zijn nu – na twee jaar ruim – nog niet uitgezocht. Is een heel lang verhaal en daar ga ik je niet mee vervelen. Ik heb er gewoon heel veel moeite mee…
Handige tips maar een verhuizing zit er hier voorlopig niet in. Misschien wel van toepassing als ik eens de tijd ga nemen om mijn berging op te ruimen.
verhuizen heb ik al meer dan twintig jaar niet meer gedaan. We gaan binnenkort wel verbouwen hier, dus dan moet er tijdelijk wat spul opgeslagen worden. Gelukkig heb ik een zolder waar ik veel kwijt kan. moet wl nog op zoek naar verhuisdozen
Mijn belangrijkste tips zou zijn begin op tijd, en doe het in stapjes. Dan raak je niet overweldigd.
De enige stress die ik had toen we gingen verhuizen was dat we eerst een maand de tijd zouden hebben en ik had al een hele planning gemaakt en omdat de vorige eigenaars moeilijk deden moesten we alles op een weekend doen
Dat is handig! Toen ik ging verhuizen mocht ik gebruik maken van de winkel die leeg stond om alles op te slaan (ik woon boven een winkel)
Goede tip voor als we weer eens gaan verhuizen. Ooit willen we nog een ander huis kopen, maar nu met de kleine even rustig aan..
Wij hebben tijdens onze verhuizing ook een opslagbox gehuurd, was erg prettig zo’n box.
Ja hier bezorgde het altijd wel stress….ik hast het om in en uit te pakken…alles weer uitzoeken en dan op de juiste plek….pffff een opslag zou voor mij een smoesje zijn dat ik niks hoefde uit te zoeken en alles maar in de opslag kon zetten..