HIP REVIEW – Voor Hippe Shops mocht ik de grijze sweatpants van Pixie.nl sportkleding reviewen. In deze blog vertel ik je er alles over en ontdek je ook het duurzame aspect van dit bijzondere sportmode label van Hollandse bodem. Lees je mee?
Altijd leuk om te doen als je voor een Hip Review wordt gevraagd natuurlijk! Ik dacht wel even, oei ….ik sport eigenlijk niet. Maar goed, eigenlijk was ik ook wel toe aan een kwalitatief goede vrijetijdsbroek. Gewoon voor thuis op de bank of voor mijn boswandelingen. Dus kom maar op met die sweatpants!
De broeken van Pixie worden helemaal op maat geleverd, dus ik mocht om te beginnen mijn maten doorgeven aan Miranda, eigenaresse van Pixie.nl. Binnen een week kreeg ik de sweatpants geleverd. Heel netjes in een plastic folie met een stevige envelop eromheen. Ik heb de broek uitgepakt en was gelijk zeer enthousiast over het materiaal. Heel soepel en opvallend zacht.
Ik trok de sweatpants aan en hij viel heel aansluitend om mijn lijf heen. Ik ben niet gewend om sweatpants te dragen, ik draag meestal van die slobber joggingbroeken, dus dat voelde voor mij even onwennig aan. Ik twijfelde daardoor even of ik wel de juiste maat doorgegeven had. Ik besloot daarom om Miranda van Pixie.nl een mail te sturen met mijn vraag en ik kreeg heel netjes dezelfde dag nog antwoord. Miranda legde uit dat de broek aansluitend hoort te zitten en dat ik mogelijk niet gewend was om functionele sportkleding te dragen? Dat klopt, zoals al benoemd draag ik thuis van die wijde joggingbroeken en ook niet echt van duur(zaam) en/of kwalitatief goed materiaal. Tevreden met het antwoord, heb ik de broek weer aangetrokken en wat mij bij het dragen opviel is de kwaliteit van de stof. Je merkt dat ze bij Pixie.nl werken met kwalitatief goede materialen.
Zoals jullie mogelijk wel weten blog ik voor Hippe Shops over producten met een duurzaam en milieuvriendelijk karakter. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik ook bij deze sportkleding webwinkel benieuwd was hoe ze hier in staan en omgaan met het milieuaspect tijdens het produceren van de sportmode. Ook hier weet Miranda weer vlot en uitgebreid op te reageren. In het mailcontact met haar valt mij gelijk op hoe bevlogen ze is, door de snelheid van reageren via de mail en ook de manier waarop ze ‘praat’ over haar product. Tussen de zinnen door lees je de liefde voor haar webshop en producten. Voor mij is dat erg belangrijk, ik houd ervan als mensen vol passie zijn over datgene wat ze doen. Dat is volgens mij de basis van een goedlopend bedrijf en vertaalt zich altijd terug in het product.
Ik kom nog even terug op de duurzaamheid. Miranda vertelt dat ze in het atelier van Pixie weliswaar niet werken met biologische stoffen, maar wel met kwalitatief hoogwaardige materialen waardoor hun klanten vaak minimaal zes tot acht jaar met hun sportkleding doen. Ik heb al eens eerder geschreven over de verschillende aspecten van duurzaamheid. Alleen een ecologisch label of een biologisch stofje zegt lang niet altijd alles over duurzaamheid van een product maar ook de tijdloosheid en het feit dat je er lang mee kan doen weegt mee. In deze weggooi-, consumptie- en modegerichte-maatschappij willen we vaak elk seizoen iets anders dragen. Maar hoe zonde is dat, voor je portemonnee en het milieu. Ik pleit dan ook zeker voor een wat duurder, kwalitatief beter en tijdloos product aan te schaffen zoals de sportkleding van Pixie.nl.
Je merkt dat ik niet raak uitgeblogd over deze shop en de duurzaamheid van de sportkleding van Pixie. De stoffen komen allemaal uit Europa, dat houdt in minder transportvervuiling en alles wordt geproduceerd in hun eigen atelier in Hellevoetsluis. De fabricage wordt door vakbekwame medewerkers verricht en zodoende komt er ook geen kinderarbeid bij kijken. Wat betreft het milieuvriendelijk gedeelte ben ik inmiddels voor 100% overtuigd van de juiste intentie van Pixie.nl.
Nu verder met, ook zeker niet onbelangrijk, het draagcomfort! Ik zou heel graag daar iets over willen melden, maar helaas… dat lukt mij niet ….. daarvoor zal ik namelijk mijn dochter moeten interviewen! Ja, zo gaat dat hier in een huishouden met steeds groter wordende dochters en een dochter die inmiddels dezelfde kledingmaat heeft als haar moeder. De sweatpants heb ik amper kunnen dragen of mijn oudste dochter keek er al verlangend naar. “Wil jij hem soms hebben?”; vroeg ik en er kwam een heftig knikkend; ”Jaahaa….” . Oké dan. Op zich wel beter want zoals al gezegd, ik sport niet en mijn dochter wel. Ze danst en doet aan acrobatiekgym. De broek is dus veel meer aan haar besteed. Ik moet zeggen, sinds ze de broek heeft, draagt ze hem vrijwel elke dag. Ze gaat er nog net niet mee naar school. Ze heeft de broek dus goed getest.
De pasvorm is perfect, de broek sluit mooi aan en is elastisch genoeg waardoor ze er lekker in kan dansen maar net zo goed op de bank kan hangen. Volgens mijn dochter is de broek warm, maar tegelijkertijd ook lekker ademend qua materiaal. Ze heeft het snel te warm maar in deze broek heeft ze daar geen last van. Ook bij intensief dragen vormt de broek geen ‘billen’ of ‘knieën’ maar blijft netjes in model.
De sweatpants is nu een keer of twee gewassen, ook dat gaat prima, gewoon op 30 graden en de broek droogt daarna best snel weer op. Voor dat je het weet ligt hij weer in de kledingkast! Kortom mijn dochter vindt de sweatpants een groot succes!
Als ik verder op de website kijk van Pixie.nl dan vind ik het volgende gegeven ook erg belangrijk en wil ik hier zeker benoemd hebben. En dat is dat voor elke maat, ook als je geen lijf hebt dat in een ‘kledingmaat of standaard’ past. Ontzettend fijn dat Pixie.nl voor elk lichaam, elke maat en vorm mooi passende sportkleding op maat kan maken! Tevreden dus? Ja echt heel erg tevreden natuurlijk over het product, de sweatpants, maar ook zeker over de manier en snelheid van communiceren en de bevlogenheid wat voelbaar is als je contact hebt met de eigenaresse. Een dikke tien wat mij betreft!
Lezers van Hippe Shops kunnen nu online shoppen met een exclusieve kortingscode. Je krijgt 10% korting op je bestelling in de webshop van Pixie.nl Sport & Dancewear met code ‘HippeShops‘. Deze korting is geldig t/m 31 januari 2016.